![Search results](https://d3vtxdl4wke3e9.cloudfront.net/uploads/resized/all/2417/search-results_fe24c5b7d9b6d57724dd798ef924a4a7.jpg)
Zoekresultaten
About 1714 results
Britt Van Mieghem
Het geheim van de Blue Zones: Gezondheid en geluk op de werkvloer
Professor Kathleen Vangronsvelt opende de eerste sessie van het lerend netwerk over welzijn op het werk met een unieke invalshoek, waarbij ze inspiratie zocht in de Blue Zones, gebieden waar mensen gezonder en gelukkiger leven. Innovaties ontstaan vaak door kennis uit één domein toe te passen op een ander.
Ruim helft van de Belgen (55%) verandert van merk door slechte duurzaamheidsreputatie
Twee op de drie Belgen vinden dat ze milieubewust zijn, maar slechts 46% denkt daadwerkelijk na over de gevolgen van hun gedrag. Bovendien verwachten acht op de tien consumenten dat bedrijven hen helpen duurzamere keuzes te maken. De resultaten zijn gebaseerd op het Sustainapoll-onderzoek.
3 valkuilen van welzijnsinterventies: zorg jij voor een multi-level aanpak?
Werkgeluk vereist een multi-level aanpak, maar veel welzijnsinterventies falen omdat ze zich alleen op het individu richten en niet evidence-based zijn. Het IGLO-model (Individu, Groep, Leidinggevende, Organisatie) biedt een effectief kader om welzijnsstrategieën op alle niveaus te implementeren.
Yan Yango
Merel Van Goubergen
Hana Verstraeten
Corporate venturing verhalen: Hoe media-, internet- en scheepvaartgiganten zich diversifieerden via start-ups
Nieuwe technologieën en economische veranderingen vormen uitdagingen voor bedrijven en KMOs, wat hen aanzet tot samenwerking met start-ups via corporate venturing. Voorbeelden zoals de investering van Axel Springer in Airbnb en de steun van IAC aan Tinder tonen de effectiviteit van deze aanpakken aan.