
Zoekresultaten
About 1718 results
Waarom FUD faalt en BAD zegeviert in digitale beveiliging
Veel cybersecurityspecialisten of verkopers van beveiligingssoftware willen mensen ervan overtuigen om te handelen of bepaalde producten te kopen door ze bang te maken met uitspraken als: "als je dit niet doet (of koopt), word je gehackt." Helaas is deze manier van communiceren nog steeds een veelgebruikte aanpak in de informatiebeveiliging om de boodschap over te brengen of mensen te motiveren om hun producten of service te "kopen". Wij noemen dit de FUD-benadering. FUD staat voor Angst, Onzekerheid en Twijfel en werd eind jaren tachtig geïntroduceerd. Vanaf 1991 werd de uitdrukking modieus voor elke vorm van desinformatie die tegen de concurrentie werd gebruikt. FUD is een eenvoudige maar effectieve strategie die het publiek voorziet van negatieve, valse of onechte informatie om hun gedrag en beslissingen te beïnvloeden. FUD is zo effectief omdat negatieve gebeurtenissen een grotere impact hebben op onze hersenen en bijbehorende attitudes dan positieve. In de psychologie wordt dit negatieve bias genoemd. Negatieve vooringenomenheid kan een effect hebben op zowel je gedrag als je beslissingen. Dit is ook de reden waarom het nieuws vaak negatief nieuws verspreidt, omdat negatief nieuws meer aandacht trekt en dus verkoopt.
Hoewel dit op de korte termijn effectief kan zijn om dingen gedaan te krijgen, zal dit op de lange termijn geen erg succesvolle aanpak zijn. In deze blog leg ik je graag uit waarom.
Jaime Bonache, PhD
Kateryna Podkalenko
Webinar: De impact van COVID-19 op het menselijk kapitaal van onze organisaties - 4
Tijdens dit 4e webinar in de reeks 'De impact van COVID-19 op het menselijk kapitaal in onze organisaties' kijken we opnieuw naar enkele kernthema’s betreffende human capital in uw organisatie.
EMBA Disruptive Sessions - The future of media in a digitized world: the story of DPG Media
De impact van digitale transformatie in de mediasector was en is nog steeds ontwrichtend. Christian Van Thillo, voormalig CEO en momenteel executive chairman van DPG Media, bespreekt tijdens deze sessie hoe je als mediagroep kunt overleven en zelfs kunt gedijen in het nieuwe en snel evoluerende landschap.
EMBA Disruptive Sessions - Mission Zero – a disruptive seminar on sustainable transformation
In deze tweedaagse Dirsuptive session 'Mission Zero', neemt Prof. Dr. Carla Koen je mee langs de laatste wereldwijde inzichten, theorieën en tools op het gebied van duurzaamheid, innovatie en disruptie.
AMS Comeback Days: Gala Dinner & Party
U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan onze comeback viering exclusief voor onze Executive en FTM alumni die zijn afgestudeerd in 2020 & 2021.
AMS Comeback Days: Open House Apero @AMS
Vergezel je mede alumnivrienden voor een apero bij AMS voordat we elkaar ontmoeten voor het diner. Wij zullen de campus voor u openstellen als u wilt bijpraten tijdens een informele borrel. Programmamanagers en AMS-medewerkers zullen er zijn om u te begroeten.
Hoe creëer je een cultuur van levenslang leren?
Zet de uitdagingen van vandaag om in kansen voor het faciliteren van duurzame loopbanen. In deze sessie zal prof. dr. Ans De Vos inzichten uit haar recentste onderzoek delen om een interactief debat op gang te brengen over hoe duurzame loopbanen kunnen worden uitgebouwd en een cultuur van levenslang leren kan worden gecreëerd.