
Zoekresultaten
About 1718 results
Het verhaal van een organisatie in transitie: vijf jaar na de hervorming van de brandweer
Het verhaal van een organisatie in transitie: vijf jaar na de hervorming van de brandweer. Als 2020 één iets heeft duidelijk gemaakt, dan is het dat elke organisatie zichzelf moet kunnen en durven heruitvinden. Voor hulpverleningsorganisaties, die op het scherpst van de snee werken, geldt dat nog net iets meer. De brandweer zette daarom in 2015 een grote hervorming in gang.
Jelena Zikic, PhD
Michael Dickmann, PhD
Riet Coenen
Een leven lang leren doorheen vrijwilligerswerk: een triple win
Het ontwikkelen van competenties beperkt zich nog te vaak tot leren achter de schoolbanken of leren op de werkplek. Ook het vrijwilligerswerk biedt bijzonder veel groeikansen. Antwerp Management School roept samen met YAR Vlaanderen op om op een andere en meer duurzame manier te kijken naar een leven lang leren.
Recalibrate your reality: TED X AMS organized by AMS students
Join AMS students for the very first independently organized TEDxAMS event to recalibrate your reality. The event will be broadcast online on February 8, 2021. Our students invite you to explore with us how to recalibrate your reality, how to be more resilient, and how to thrive in a world that keeps on moving forward faster and faster.
Strategic Innovation: How to Develop New Business Models
Join us on February 16th for the second webinar of our executive Electives Series: Strategic Innovation: How to Develop New Business Models.
n this session Professor Jamie Anderson will introduce his award winning case study about Dollar Shave Club, an innovator that has disrupted brands such as Gillette and Wilkinson Sword in the established razor industry.
Shirley Kempeneer, PhD
Werknemers redden het niet meer met ‘traditionele’ competenties. Waarmee dan wel?
In de literatuur is veel te doen rond de 21st century skills. Terecht, want in onze VUCA-wereld raken diploma’s steeds sneller over datum. Werknemers redden het niet meer met ‘traditionele’ competenties. Ze moeten nu bijvoorbeeld ook probleemoplossend denken en om kunnen met veranderingen. COVID-19 heeft de nood aan zo’n competenties voor de toekomst alleen maar scherper gesteld.