Taal
Tweede startdatum
Duur
Locatie
DIY
Do It Yourself
Je gaat vooral zelf aan de slag via praktische workshops en oefeningen. Hiervoor maak je gebruik van verschillende tools en technieken zoals observatie, co-creatietechnieken, persona’s, customer journey maps, enz. Dit leidt gegarandeerd tot nieuwe inzichten.
Double
Diamond
Deze opleiding is gebaseerd op het Double Diamond-proces dat bestaat uit twee grote fasen met in totaal zeven stappen, waarbij een breed scala aan instrumenten en methoden wordt gebruikt. Het geeft een eenvoudig overzicht van wat van nature een soms complex en zelfs rommelig proces kan zijn: het innovatieproces.
Profiel
Deelnemers
Ontwikkeld voor werknemers die zichzelf, hun team of onderneming klantgerichter en innovatiever willen maken: bedrijfsleiders, consultants, brand managers, innovatiemanagers, marketeers, salesmanagers, verandermanagers, productmanagers, R&D managers, enz.
Wat is design thinking?
Design thinking is een innovatiemethode die creativiteit combineert met een gestructureerd proces. Je maakt hierbij gebruik van een scala aan krachtige tools zoals persona’s of customer journey maps. Door deze aanpak te omarmen, ontwikkel je niet alleen nieuwe, waardevolle concepten maar leer je ook hoe je circulaire verdienmodellen kunt ontwerpen. Deze modellen stellen je in staat om duurzaamheid en economische waarde hand in hand te laten gaan, waardoor je een langdurige impact op zowel je organisatie als de samenleving creëert.
Doordat je nieuwe (business)opportuniteiten ontdekt die inspelen op wat je klant (of eindgebruiker) écht nodig heeft, onderscheid je jezelf van je concurrenten, bedenk je succesvolle oplossingen en verzilver je innovaties. De integratie van circulaire verdienmodellen en AI-ondersteunde tools biedt een extra dimensie aan je innovatieproces, door niet alleen in te spelen op de huidige behoeften van je klanten maar ook bij te dragen aan een duurzamere toekomst.
Download onze brochureDouble Diamond en 7 stappen
In deze masterclass splitsen we het innovatieproces op in zeven pragmatische stappen. We zetten daarbij een ruime waaier aan tools en methodes in om de juiste producten en diensten te ontwikkelen voor zowel je organisatie als je gebruikers.
Diamant 1:
1. Scope en focus van het project bepalen
2. Kwalitatief gebruikersonderzoek
3. Analyse van de onderzoeksresultaten
4. Briefing/opdrachtstelling
Diamant 2:
5. Ideegeneratie
6. Prototyping en testen
7. Implementatie
Meer dan een sterke mix van Design Thinking, AI en circulaire businessmodellen
- De ideale combinatie van rigor en relevance: we werken hands-on, zonder de onderbouwde kaders uit het oog te verliezen.
- Uitgebreid cursusmateriaal: de teamsomgeving bevat een veelheid aan templates, manuals, presentaties en inspiratie onder de vorm van artikels en toolboeken.
- Denkers en doeners: de verhouding academici en practitioners in het docententeam zorgt ervoor dat we nooit de link met de toepassing verliezen. We blijven ons altijd richten op het bereiken van jouw doelen in de markt.
- ...
"Innovatie ontstaat vooral door het businessmodel te vernieuwen"
Al meer dan 300 professionals volgden deze masterclass, waaronder Veerle, Bart, Ann en Dominique. In deze video delen Bart en Veerle hun ervaringen en geeft docent Remco Lenstra extra uitleg over het programma. Lees zeker ook het verhaal van Ann en Dominique.
Bekijk de getuigenissenMeer weten over de masterclass Business Design Thinking?
Schrijf je in voor onze 'Strategy & Innovation' newsletter
Wil je graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws rond Strategy & Innovation? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en vink het juiste topic aan.
Start de registratieprocedure
Om de kwaliteit van deze masterclass te kunnen garanderen, laten wij slechts een beperkt aantal deelnemers toe. We raden je dan ook aan om zo snel mogelijk in te schrijven.