Taal
Eerste startdatum
Duur
Locatie
4
dagen
Deze masterclass Duurzame Communicatie & Raportage bestaat uit vier sessies.
Kwaliteit
in duurzame transformatie
Je kan rekenen op een team van professoren die echte pioneers zijn in duurzame transformatie en innovatie, en al jarenlange ervaring hebben. Onderzoek en heel praktische toepassingen gaan hand in hand
Module
Mastering Sustainable Transformation
Deze opleiding maakt deel uit van 'Mastering Sustainable Transformation': vijf unieke masterclasses waarin we telkens een specifiek duurzaamheidsthema behandelen.
De kracht van duurzaamheidscommunicatie
Tijdens deze masterclass verken je de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheidsmarketing, leer je navigeren door het ethische landschap om greenwashing te voorkomen en verdiep je je in de complexiteit van duurzaamheidsrapportage en accounting, verrijkt met inzichten in de EU Taxonomy. Je ontdekt de kunst van storytelling waardoor je niet alleen je merk naar een hoger niveau tilt, maar ook op een dieper niveau weerklank zal vinden bij je stakeholders.
De opleiding bestaat uit een mix van theorie en praktijkcases en is bedoeld om je inzicht te vergroten in de genuanceerde communicatie- en rapportageverwachtingen van moderne organisaties op het gebied van ESG (environment, social, governance). Omdat communicatie de hoeksteen is van elk succesvol duurzaamheidsplan of -strategie, benadrukken we het belang van het opstellen van boodschappen die niet alleen effectief zijn, maar ook eenvoudig, direct en nauwkeurig, zodat ze aanslaan bij belanghebbenden op verschillende platforms.
Door een mix van praktische oefeningen en theoretische kennis leer je hoe je je duurzaamheidsambities en -uitdagingen op een open, transparante, authentieke en eerlijke manier kunt presenteren.
De taal van duurzaam succes
De masterclass Duurzame Communicatie & Rapportage bestaat uit vier sessies:
- Trends in duurzaamheidsrapportage: ontdek wereldwijde trends (waaronder de EU Taxonomy en de CSRD-de Corporate Sustainability Reporting Directive) en bouw waardevolle relaties op met je stakeholders.
- Sustainability accounting: identificeer en analyseer de belangrijkste aandachtspunten binnen je duurzaamheidsagenda. Leer hoe je ESG-impact kan meten, analyseren en rapporteren.
- Communiceren wat ertoe doet: zoek het spanningsveld op tussen rapporteren en storybuilding, en bereik meer stakeholders.
- Storytelling: bouw aan een coherente en inspirerende merkbelofte en maak de shift van transparant naar eerlijk en open communiceren.
Meer weten over de masterclass Duurzame marketing, communicatie & rapportage?
Ontdek onze leerstoel in 'Duurzame Transformatie'
AMS engageert zich al decennialang om de leiders van de toekomst klaar te stomen zodat ze mondiale uitdagingen aankunnen en via business een positieve kracht voor verandering kunnen zijn. De Leerstoel Duurzame Transformatie ondersteunt dit engagement via onderzoek, cocreatie en ontwikkeling.
Lees meerSchrijf je in voor onze 'Sustainable Transformation' newsletter
Wil je graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws rond Sustainable Transformation? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en vink het juiste topic aan.
Schrijf je inStart de registratieprocedure
Om de kwaliteit van deze masterclass te kunnen garanderen, laten wij slechts een beperkt aantal deelnemers toe. We raden je dan ook aan om zo snel mogelijk in te schrijven.