MBA Highlights
Antwerp Management School en Voka Kamer van…

september 03, 2024

Antwerp Management School en Voka Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland lanceren innovatieve opleiding voor professionals

Antwerpen, 3 september 2024 – Met de start van het nieuwe academiejaar, wordt het ook voor ondernemers en bedrijfsleiders steeds belangrijker om hun kennis bij te spijkeren. Daarom heeft Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland voor Antwerp Management School gekozen als academische partner om samen een baanbrekend opleidingstraject te lanceren: “MBA Highlights”. Gedurende twaalf intensieve dagen ontwikkelen leiders, managers en ondernemers de essentiële vaardigheden die nodig zijn om succesvol te navigeren in een dynamische en volatiele businessomgeving.

De ‘MBA Highlights’-opleiding werd ontwikkeld door Antwerp Management School, een van de toonaangevende managementscholen in België, en Voka Antwerpen-Waasland, het Vlaams netwerk van ondernemingen. Het traject biedt deelnemers een diepgaande verkenning van essentiële domeinen binnen business management, leiderschap en strategie.

Het programma bestaat uit vijf zorgvuldig samengestelde modules: Future Business, Strategizing Business, Leading Business, Managing Business en Transforming Business. Deze modules behandelen actuele en relevante thema’s zoals wereldwijde trends, innovatie, zelfleiderschap en de noodzaak van digitale en duurzame transformatie.

Wat deze opleiding bijzonder maakt, is de unieke samenwerking tussen Antwerp Management School en Voka Antwerpen-Waasland. Antwerp Management School brengt haar expertise vanuit haar executive MBA en andere executive masterprogramma’s aan als internationaal gerenommeerde business school. Voka biedt met haar netwerk en ecosysteem toegevoegde waarde.

De unieke synergie tussen hoogstaande academische kennis en een ondernemersnetwerk dat de belangrijkste uitdagingen van hedendaagse bedrijven doorgrondt, resulteert in een curriculum met direct toepasbare kennis en tools uit de praktijk die onmiddellijke meerwaarde bieden voor de deelnemers en hun organisaties. De ambitie van het partnership is om impact te hebben op Antwerpse bedrijven en de regio in zijn geheel.

Steven De Haes, decaan van Antwerp Management School, benadrukt het belang van continue bijscholing: “Als bedrijfsleider of manager kun je het je simpelweg niet veroorloven om stil te blijven staan. Alleen door continu te leren, kun je de juiste strategische keuzes blijven maken in deze snel veranderende wereld. Even de aansluiting missen, en de concurrentie loopt met gemak voorop. Bovendien wordt levenslang leren een steeds belangrijkere troef in de war on talent. Het is een cruciale voorwaarde om de concurrentiekracht van onze regio in de toekomst te waarborgen.”

Luc Luwel, gedelegeerd bestuurder bij Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: “De businessomgeving waarin ondernemers zich moeten bewegen is de jongste jaren eindeloos veel complexer geworden. Dat horen wij letterlijk elke dag. Bedrijfsleiders hebben nood een aan helikopterzicht, zonder blinde vlekken om de juiste beslissingen te kunnen nemen. De bundeling van academische kennis en praktische expertise is daarvoor essentieel. Dat is het uitgangspunt van deze nieuwe MBA.”

Over Antwerp Management School
Al meer dan 60 jaar richt Antwerp Management School (AMS) zich op waardecreatie van organisaties en bedrijven door de focus op duurzame transformatie van individuen, teams en organisaties in een globaal perspectief. Met haar kwalitatief hoogstaande managementopleidingen en onderzoek geeft de school een krachtige impuls aan economische en sociaal-maatschappelijke activiteiten in België en ver daarbuiten. Een 70-tal facultyleden inspireren jaarlijks 900 studenten in onze Master- en PhD- programma’s en executive opleidingen. Daarnaast verwelkomen we 3.000 professionals in b2b- oplossingen en events. De school is gekend voor haar persoonlijke aanpak die door de meer dan 26.000 alumni uit 96 verschillende landen zeer wordt gewaardeerd.

Meer informatie over Antwerp Management School op www.antwerpmanagementschool.be

Over Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland
Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland telt meer dan 3.000 leden en is actief op het gebied van netwerking, belangenbehartiging en dienstverlening. De Antwerps-Wase Kamer maakt deel uit van de alliantie Voka - het Vlaams netwerk van ondernemingen - dat 18.000 bedrijven, 69% van de private werkgelegenheid en 65% van de toegevoegde waarde vertegenwoordigt in Vlaanderen en Brussel. De Voka-alliantie groepeert de Voka vzw en de zes regionale Kamers van Koophandel (KvK).