Your current webbrowser is outdated. Update your browser.
Een kern van voltijdse academici, in dienst van AMS of gedeeld met de Universiteit Antwerpen, vormt de ruggengraat van de AMS faculty gemeenschap. Aanvullend daarop heeft een grote groep academici uit andere universiteiten, lokaal en internationaal, en lesgevers met praktijkervaring in de bedrijfswereld een deeltijdse opdracht aan de school. Door hun specifieke expertise en hun professionele ervaring geven zij volledige, praktijkgericht en wetenschappelijk actuele managementinzichten. Samen bezorgen zij al onze deelnemers een leerervaring van topkwaliteit.
Als excellente managementschool willen wij koploper blijven op het vlak van bedrijfsinnovatie en -transformatie. Dankzij ons uitgebreide onderzoeksteam houden we de vinger aan de pols omtrent bedrijfswetenschappen, management en organisatie. Dit doen we zowel door nieuwe kennis te creëren via onderzoek als door samen met partners effectieve veranderingen te realiseren. Onze ambitie is dan ook duidelijk: “Opening minds to impact the world”. We doen dit vanuit drie kernwaarden: een globale mindset, maatschappelijk bewustzijn en kritische reflectie.
Risicofactoren op het werk, zoals stress en gebrek aan ondersteuning, verslechteren de mentale gezondheid. Leidinggevenden spelen een cruciale rol in preventie, maar stuiten op uitdagingen zoals stigma en gebrek aan kennis. Dit onderzoek verkent de ervaringen van leidinggevenden en medewerkers en biedt praktische inzichten om de mentale gezondheid op de werkplek te verbeteren.
Download onze whitepaper voor praktische inzichten om effectief bij te dragen aan een betere mentale gezondheid op de werkplek.
Een loopbaan lang leren: waar dit voor kenniswerkers als een tweede natuur wordt beschouwd, is dit voor blue collars minder evident. Althans, zo wordt vaak aangenomen. Maar is dit inderdaad zo? En zo ja, geldt dit dan enkel op vlak van vakmanschap, of is er ook een levenslang leerpad op vlak van soft skills mogelijk?