Your current webbrowser is outdated. Update your browser.
Een kern van voltijdse academici, in dienst van AMS of gedeeld met de Universiteit Antwerpen, vormt de ruggengraat van de AMS faculty gemeenschap. Aanvullend daarop heeft een grote groep academici uit andere universiteiten, lokaal en internationaal, en lesgevers met praktijkervaring in de bedrijfswereld een deeltijdse opdracht aan de school. Door hun specifieke expertise en hun professionele ervaring geven zij volledige, praktijkgericht en wetenschappelijk actuele managementinzichten. Samen bezorgen zij al onze deelnemers een leerervaring van topkwaliteit.
Als excellente managementschool willen wij koploper blijven op het vlak van bedrijfsinnovatie en -transformatie. Dankzij ons uitgebreide onderzoeksteam houden we de vinger aan de pols omtrent bedrijfswetenschappen, management en organisatie. Dit doen we zowel door nieuwe kennis te creëren via onderzoek als door samen met partners effectieve veranderingen te realiseren. Onze ambitie is dan ook duidelijk: “Opening minds to impact the world”. We doen dit vanuit drie kernwaarden: een globale mindset, maatschappelijk bewustzijn en kritische reflectie.
In april 2020 lanceerden we in volle coronacrisis een bevraging bij organisaties over de impact van COVID-19 op hun menselijk kapitaal. Niets deed toen vermoeden dat we meer dan een jaar en 5 bevragingen later, nog steeds onderzoek zouden doen naar de gevolgen van de pandemie voor werk en loopbanen – intussen niet enkel bij werkgevers, maar ook bij werknemers. In dit onderzoeksrapport leest u meer over onze belangrijkste bevindingen.
Wist je dat bedrijven die tijdens de laatste financiële crisis in innovatie hebben geïnvesteerd, sterker uit de crisis zijn gekomen? In deze derde whitepaper van het onderzoeksproject 'The Art of Corporate Venturing' stellen we verschillende samenwerkingsvormen tussen startups & corporates voor aan de hand van praktijkvoorbeelden (Engelstalig).
Het team waarbinnen je functioneert is een doorslaggevende factor in hoe men zijn of haar dagelijks werk ervaart. Daarom is je team ook een essentiële sleutel tot een duurzame loopbaan. Toch bleef het team tot nu toe onderbelicht als context voor loopbaanontwikkeling, zowel in de academische literatuur als in het loopbaanbeleid van organisaties. Met dit ESF “Innovatie door exploratie” project wilden wij deze piste verder onderzoeken. We ontwikkelden de LiZeT tool met het doel om teamleden actief te engageren in hun loopbaanontwikkeling. Specifiek helpt LiZeT teams om zichzelf te leren organiseren.