Icon info
NL
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/faculty
Faculty
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/faculty/régis-lemmens
Régis Lemmens, PhD
Régis Lemmens

Régis Lemmens, PhD

Function Professor sales and marketing

Expertise

  • Marketing strategies
  • Sales strategies
  • Selling & cocreating
  • Entrepreneurial selling

Régis Lemmens is professor en doceert sales en marketing aan de Antwerp Management School (BE), de Solvay Business School (BE), Tias Business School (NL) en Cranfield University (UK). Hij is ook consultant verkoopstrategie en werkt met organisaties zoals BNP Paribas Fortis, Bekaert, AG Insurance, Barco, Pfizer en vele anderen.

Régis gelooft dat het de rol van verkopers is om samen met hun klanten waarde te creëren in plaats van waarde te verkopen aan hun klanten. Dit kwam voort uit een onderzoeksproject dat hij in 2009 startte met de Tias Business School en de Sales Management Association in Nederland, getiteld 'Future of Sales'. Dit leidde tot de publicatie van een boek getiteld 'From Selling to Co-Creating', een Tedx-conferentie getiteld 'Sales 2020', en een publicatie in de Harvard Business Review in Polen getiteld 'Entrepreneurial Selling'.

Naast zijn onderwijs- en consultingactiviteiten coacht hij ook start-ups en scale-ups in België in samenwerking met instellingen als Hub.Brussels, Pulse Foundation en StartLab.be.

Hij is ook de auteur van verschillende verkoopboeken: 'Handbook of Strategic Account Management' en 'Sales Management, Strategy Process and Practice, Fourth Edition'.

Régis heeft een Master in Science Degree van de Southbank University (UK), een Master in Business Administration van de Surrey University (UK) en een Ph.D. in Sales van de Robert Gordon University (UK).