Relevant voor je klant: succesvol innoveren met design thinking
“We zitten al jaren in de sector, ondertussen weten we wel wat de klant wil.” Een veelgehoorde uitspraak die klopt en niet klopt: via ervaring doe je inderdaad heel wat kennis op maar tegelijk lopen jij en je organisatie het risico om vastgeroest te raken in het (voorlopige) succes. Om alle kansen te grijpen, is het belangrijk dat je de dieperliggende wensen van je klanten kent én dat je deze kennis gebruikt om te blijven innoveren.
In deze webinar maken we komaf met bedrijfsblindheid. Je ontdekt hoe je dankzij design thinking echt een verschil kan maken voor je doelpubliek. Met deze onderbouwde methodologie blijf je relevant voor je klant, nu en in de toekomst. Aan de hand van een presentatie, praktijkgetuigenis en concrete tips en tools leer je:
- hoe je DATA capteert via kwalitatief onderzoek;
- hoe je deze data omzet naar bruikbare INFORMATIE;
- hoe je deze informatie analyseert om tot de juiste INZICHTEN te komen;
- hoe je deze inzichten kan gebruiken om over te gaan tot ACTIE.
Over de spreker
Remco Lenstra behaalde zijn Master of Product Design in 2000 en werkte vervolgens tien jaar in de maakindustrie, onder meer als R&D-manager. Daarna ging hij aan de slag bij Flanders lnshape, waar hij werkte aan een onderzoeksprogramma rond het toegankelijk en toepasbaar maken voor de industrie van academische kennis over innovatie. In 2016 werd Flanders lnshape opgenomen binnen Antwerp Management School. Remco staat bij AMS als academisch directeur Business Design & lnnovatie in voor het inbedden van een designgedreven aanpak bij onderwijs, overheid en bedrijven via opleidingen en consultancy. Vanuit zijn bv Re-framed werkt hij daarnaast als onafhankelijk consultant, docent en spreker.
Praktische informatie
Datum: Woensdag 21 juni, van 11:00 tot 12:00
Deelname is gratis, registratie verplicht
Via dit webinar maak je kennis met de masterclass Business Design Thinking.