Aangezien het aantal beveiligingsspecialisten, leveranciers van hard- en softwaretechnologie voor beveiliging en leveranciers van beveiligingsdiensten de afgelopen tien jaar is toegenomen, zien we ook een aanzienlijke stijging in de uitgaven voor beveiliging. En deze beveiligingsbudgetten zijn een belangrijk onderdeel geworden van de financiële planningscyclus van organisaties. Recente voorspellingen geven aan dat de budgetten zullen blijven groeien en het is niet duidelijk waar het zal eindigen.
We denken echter dat op een gegeven moment de nieuwigheid van digitale beveiliging zal slijten en de druk op het budget zal toenemen. We kunnen niet proberen de oceaan met een vingerhoedje leeg te scheppen. Om dit te voorkomen zullen medewerkers die verantwoordelijk zijn voor digitale beveiliging de toegevoegde waarde van hun investeringen, maar ook van zichzelf, moeten laten zien. Net als elk ander bedrijfsproces of afdelingsmanager binnen het bedrijf.
Om wat historisch licht en achtergrond te werpen op onze redenering vergelijken we eerst Digital Security met reguliere IT en de IT-afdeling, en wat er met IT zou gebeurd zijn als het geen waarde had kunnen laten zien en niet afgestemd was op de business. Daarna zullen we wat richtlijnen geven voor het aantonen van "echte" waarde en om het zo zoet als kersen te laten smaken.