Icon info
NL
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/algemene-voorwaarden
Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Gelding algemene voorwaarden

1.1. Onderstaande algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle van Antwerp Management School uitgaande offertes en alle door haar gesloten overeenkomsten die het verstrekken van opleidingen in de ruime zin tot voorwerp hebben, behoudens wanneer een wettelijk of decretaal voorschrift anders bepaalt of wanneer hiervan in een individuele overeenkomst uitdrukkelijk en schriftelijk wordt afgeweken.

1.2. Door het enkele feit van het inschrijven voor een door Antwerp Management School georganiseerde opleiding, wordt de cliënt geacht kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze ook aanvaard te hebben, behoudens wanneer de partijen er uitdrukkelijk schriftelijk van afwijken.

1.3. De tekst van deze algemene voorwaarden is beschikbaar op de website van Antwerp Management School www.antwerpmanagementschool.be en wordt op het eerste verzoek aan iedere belanghebbende toegezonden.

1.4. Deze algemene voorwaarden hebben absolute voorrang op de algemene en bijzondere offerte- en contractvoorwaarden van de cliënt, behoudens indien dergelijke bijzondere contractvoorwaarden uitdrukkelijk door AMS werden aanvaard.

2. Betalingsvoorwaarden

2.1. De van Antwerp Management School uitgaande rekeningen en facturen zijn betaalbaar op het adres van haar bestuurszetel, dertig dagen na de datum van de rekening of de factuur, behoudens wanneer op de rekening of op de factuur andere betalingsvoorwaarden zijn vermeld. De betaling dient te gebeuren door storting of overschrijving van het verschuldigde bedrag op het rekeningnummer van Antwerp Management School dat op de rekening of de factuur is vermeld.

2.2.1. Voor een deeltijdse executive masteropleiding (60 ECTS - gespreid over 2 academiejaren) (zoals voor MRE, MPGL, BITM), geldt de volgende betalingsregeling:

  • Een voorschot van 60 % op het ogenblik van de inschrijving;
  • Het saldo van 40% tijdens de maand april volgend op de start van opleiding.
  • Voor de betaling van iedere van deze gedeelten wordt door Antwerp Management School telkens een afzonderlijke rekening of factuur verzonden. Na inschrijving is het volledige saldo verschuldigd, ook indien de deelnemer vroegtijdig uit de opleiding stapt.

2.2.2. Voor een deeltijdse executive MBA opleiding (60 ECTS gespreid over 2 academiejaren), geldt de volgende betalingsregeling:

  • Een voorschot van 50 % op het ogenblik van de inschrijving;
  • Het saldo van 50% tijdens de maand april volgend op de start van opleiding.Voor de betaling van iedere van deze gedeelten wordt door Antwerp Management School telkens een afzonderlijke rekening of factuur verzonden. Na inschrijving is het volledige saldo verschuldigd, ook indien de deelnemer vroegtijdig uit de opleiding stapt.

2.2.3. Voor fulltime programma’s van één academiejaar wordt een voorschot betaald binnen de 15 dagen na aanvaarding voor het programma en het saldo vóór aanvang van het programma. Het voorschot is niet-terugbetaalbaar tenzij in geval van overmacht.

2.2.4 Voor Open Executive Programma’s wordt een aanrekening verstuurd in functie van het programma dewelke betaalbaar zijn binnen de daarin opgenomen betalingsmodaliteiten.

2.3. Bij niet-betaling van het verschuldigde bedrag op de vervaldag, is de cliënt van rechtswege en zonder ingebrekestelling vanaf die vervaldag een interest van 12 % per jaar op dat bedrag verschuldigd, vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van 15 % op dat bedrag, met een minimum van 50 euro. Voor particuliere cliënten zijn deze algemene voorwaarden ondergeschikt aan de Wet houdende invoeging van Boek XIX “Schulden van de consument” in het Wetboek Economisch Recht van 23 mei 2023, voor zover deze wetgeving in een meer gunstige regeling voor de particuliere cliënt voorziet. Zo zal het bedrag van eventuele schadevergoedingen voor particuliere cliënten niet hoger zijn dan a) € 20 als het verschuldigde saldo lager ligt dan of gelijk is aan € 150, of b) € 30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen € 150,01 en € 500 als het verschuldigde saldo tussen € 150,01 en € 500 is, en c) € 65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven € 500 met een maximum van € 2.000 als het verschuldigde saldo meer dan € 500 bedraagt. Verschuldigde intresten omwille van laattijdige betalingen zullen voor particuliere cliënten niet hoger zijn dan de referentie-interestvoet bedoeld in de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties, vermeerderd met 8 procentpunten. Deze voorwaarden zijn enkel van toepassing voor zover de uitstaande vordering niet wordt betaald binnen de 14 dagen volgend op een ingebrekestelling.

2.4. De niet-betaling van een factuur of een rekening op de vervaldag heeft de onmiddellijke opeisbaarheid van alle nog openstaande facturen en rekeningen van de cliënt tot gevolg, zelfs de niet-vervallen, zonder rekening te houden met de voordien toegestane betalingsvoorwaarden.

2.5. De betaling zonder enig voorbehoud van een gedeelte van het gefactureerde bedrag geldt als aanvaarding van die factuur.

2.6. Gedeeltelijke betalingen worden door Antwerp Management School aanvaard onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis. Zij worden eerst toegerekend op de eventueel gemaakte gerechtskosten, daarna op de vervallen rente, vervolgens op de forfaitaire schadevergoeding en ten slotte op de hoofdsom. Antwerp Management School behoudt zich het recht voor om de nog niet geleverde prestaties te annuleren of de uitvoering ervan op te schorten, op voorwaarde dat zij de cliënt hiervan vooraf schriftelijk op de hoogte brengt.

2.7. De door Antwerp Management School aangerekende prijzen zijn exclusief btw. De btw-plicht is voor Antwerp Management School van toepassing voor opleidingen op maat en contractonderzoek. Vanaf 1 september 2008 zijn ook de open executive opleidingen btw-plichtig, enkel de Master-na-Master opleidingen zijn hiervan vrijgesteld.

2.8. Financiële voorwaarden bij herkansingen:

2.8.1. Bij een nieuwe inschrijving in geval van het niet tijdig vervolledigen van een deel van de opleiding zoals hierboven omschreven (in art. 2.2.1, 2.2.2 en/of 2.2.3), is de student een bijkomend inschrijvingsgeld verschuldigd. Dit bijkomende bedrag wordt als volgt berekend:

Reguliere inschrijvingsgeld van het actuele academiejaar x Ontbrekende ECTS
60 ECTS

Het verschuldigde bedrag berekend volgens hogervermelde formule zal evenwel aangepast worden om in lijn te brengen met het geldende inschrijvingsgeld voor de desbetreffende module(s) (voor het nieuwe academiejaar), indien dit lager zou zijn.

2.8.2. Deze financiële voorwaarden zijn niet van toepassing bij:

  • verlenging /herkansing omwille van medische redenen, voor zover dit gestaafd kan worden met een medisch verslag waarin wordt aangegeven dat de student binnen de voorziene periode de opleiding niet kan/kon beëindigen.
  • indien voorafgaand aan de start van de opleiding een ander meer flexibel en langduriger traject werd afgesproken met het programma management.

2.8.3. Een herkansing, met name een herinschrijving na het niet voltooien van een opleiding binnen de voorziene tijdsduur, is geen recht. Indien een deelnemer er niet in slaagt zijn/haar opleiding te voltooien binnen de voorziene tijdsduur van de opleiding, kan hij/zij éénmaal een nieuwe inschrijving krijgen op basis van een gemotiveerd verzoek en na akkoord van de examencommissie. (cfr. Examenreglement)

    3. Deontologie Antwerp Management School

    3.1. Antwerp Management School, haar personeelsleden en haar zelfstandige medewerkers verbinden zich ertoe om de informatie met betrekking tot de cliënt, waarvan zij in de uitoefening van hun opdracht kennis zouden krijgen, niet openbaar te maken noch te gebruiken zonder de uitdrukkelijke toestemming van de cliënt.

    3.2. Antwerp Management School, haar personeelsleden en haar zelfstandige medewerkers zijn gehouden tot een discretieplicht ten opzichte van de hiërarchische leiding van de cliënt en ten opzichte van eenieder met betrekking tot de personen die aan de opleidingsactiviteiten hebben deelgenomen en met betrekking tot datgene wat tijdens die opleidingsactiviteiten tot uiting kwam.Voor meer informatie over hoe wij met persoonsgegevens omgaan, kan men zich richten tot onze privacyverklaring via https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/privacy.

    4. Annulering inschrijving

    Annulering van een inschrijving kan enkel per gewone of aangetekende brief of per elektronische post (e-mailbericht) gebeuren.

    Voor alle programma’s en cursussen, behalve voor i) de fulltime masterprogramma’s voor pas afgestudeerden, en ii) Open Executives Programma’s:

    4.1.1 Bij een annulering van meer dan 90 dagen voor de (begin)datum van een opleiding is geen vergoeding verschuldigd.

    4.1.2 Bij annulatie van de inschrijving tot 30 dagen voor de aanvang van de opleiding is een vergoeding verschuldigd van 20% van de deelnameprijs.

    4.1.3 Bij annulatie van de inschrijving tot 15 dagen voor de aanvang van de opleiding is een vergoeding verschuldigd van 40% van de deelnameprijs;

    4.1.4 Bij annulatie minder dan 15 dagen voor de aanvang van de opleiding is de volledige deelnameprijs verschuldigd;

    4.1.5 Tot 7 werkdagen voor de aanvang van het programma kan een alternatieve deelnemer voorgesteld worden door de deelnemer die zijn inschrijving wenst te annuleren. Wanneer deze kandidaat aan de geldende voorwaarden voldoet en de kandidaatsstelling door de programmadirecteur aanvaard wordt, kan de inschrijving omgezet worden, mits voldoen van een factuur voor administratieve kosten ten belope van 150 euro, excl. btw.

    Voor alle fulltime masterprogramma’s voor pas afgestudeerden:

    4.2.1 Bij annulering vóór de start van het programma, wordt het inschrijvingsgeld terugbetaald, minus de aanbetaling (3000 euro) en een administratieve vergoeding van 150 euro.

    4.2.2 Bij annulering vóór het einde van de tweede programmamaand (voor 31 oktober), wordt 50% van het totale inschrijvingsgeld terugbetaald, minus de aanbetaling (3000 euro) en een administratieve vergoeding van 150 euro.

    4.2.3 Bij annulering na het einde van de tweede programmamaand (na 31 oktober), is er geen terugbetaling mogelijk.

    4.2.4 Ingeschreven studenten kunnen uitstel van inschrijving aanvragen.
    Het verzoek moet schriftelijk worden ingediend voor de start van de opleiding (dus voor de algemene aanvangsdatum van de opleiding). Stuur een e-mail naar admissions@ams.ac.be om uitstel aan te vragen. Als je verzoek tot uitstel wordt goedgekeurd, worden eerder betaalde aanbetalingen en/of inschrijvingsgeld overgeboekt naar het nieuwe academische jaar waarvoor wordt ingeschreven. Als het inschrijvingsgeld voor het nieuwe studiejaar hoger ligt, moet de student het verschil betalen.

    Voor alle Open Executives Programma’s:

    Omwille van het specifieke/kortlopende karakter van de Open Executive Programma’s worden de volgende specifieke annuleringsvoorwaarden voorzien.

    4.3.1 Bij een annulering van meer dan 60 dagen voor de (begin)datum van een opleiding is geen vergoeding verschuldigd.

    4.3.2 Bij annulering van de inschrijving tot 30 dagen voor de aanvang van de opleiding is een vergoeding verschuldigd van 20% van de deelnameprijs. De vergoeding geeft recht op een tegoed dat binnen één jaar moet worden opgenomen.

    4.3.3 Bij annulering van de inschrijving tot 15 dagen voor de aanvang van de opleiding is een vergoeding verschuldigd van 40% van de deelnameprijs. De vergoeding geeft recht op een tegoed dat binnen één jaar moet worden opgenomen.

    4.3.4 Bij annulering minder dan 15 dagen voor de aanvang van de opleiding is de volledige deelnameprijs verschuldigd. De vergoeding geeft geen recht op een tegoed, behoudens AMS omwille van specifieke omstandigheden hiervan zou afwijken.

    4.3.5 Tot 1 maand voor de aanvang van het programma kan een alternatieve deelnemer voorgesteld worden door de deelnemer die zijn inschrijving wenst te annuleren. Wanneer deze kandidaat aan de geldende voorwaarden voldoet en de kandidaatsstelling door de programmadirecteur aanvaard wordt, kan de inschrijving omgezet worden, mits voldoen van een factuur voor administratieve kosten ten belope van 150 euro, excl. btw.

    5. Annulering, verdaging of wijziging van opleiding

    5.1. Antwerp Management School behoudt zich het recht voor om een opleiding te annuleren, naar een ander tijdstip te verplaatsen, de inhoud, de modaliteiten of de locatie ervan te wijzigen, indien, ondanks alle door haar geleverde inspanningen, de omstandigheden (bv. te gering aantal inschrijvingen, ziekte of ongeval van spreker enz.) haar daartoe dwingen.

    5.2. Bij annulering van een opleiding betaalt Antwerp Management School aan de cliënt het volledige gestorte bedrag van de inschrijvingsprijs terug. Bij verdaging van het tijdstip van een opleiding met meer dan drie maanden, heeft de cliënt eveneens het recht de terugbetaling te vragen van het volledige gestorte bedrag van de inschrijvingsprijs.

    5.3. Bij verdaging van het tijdstip van een opleiding met maximum drie maanden of bij wijziging van de inhoud, de modaliteiten of de locatie van een opleiding, kan de cliënt enkel tot annulering overgaan tegen betaling van 10 % van de inschrijvingsprijs, met een minimum van 65 euro, als vergoeding voor de administratiekosten.

    6. Toepasselijk recht en betwistingen

    6.1. Het Belgische recht is van toepassing op de rechtsverhouding tussen Antwerp Management School en haar cliënten.

    6.2. Alle betwistingen die betrekking hebben op de totstandkoming, de interpretatie, de uitvoering, de niet-uitvoering en de beëindiging van de overeenkomsten van Antwerp Management School met haar cliënten, vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

    7. Kortingen voor AMS alumni - algemene voorwaarden

    Wie een Executive PhD, een masterprogramma of een masterclass (open executive program) heeft voltooid bij Antwerp Management School of UAMS, of IPO (zoals AMS vroeger werd genoemd) is een alumnus van Antwerp Management School.

    • AMS-alumni genieten van 10% korting op het inschrijvingsgeld, met een maximumbedrag van 2.500 euro (voor de programma's waar BTW toepasbaar is, is dit bedrag excl. BTW) voor de volgende programma’s van Antwerp Management School:
      • Executive PhD
      • Masterprogramma's
      • Masterclasses (open executive programs) aangeboden door Antwerp Management School. (Voor modulaire registraties gelden specifieke regels zie hieronder).
    • De korting is persoonlijk.
    • De korting kan niet samen met andere vouchers/voordelen worden gebruikt en kan niet worden ingeruild voor cash, ook niet gedeeltelijk.
    • De korting kan niet worden doorgegeven aan anderen. Als AMS-alumnus kan je de korting niet doorgeven aan een collega, partner of vriend.
    • Kortingen zijn niet van toepassing op modules/modulaire trajecten. Als je meerdere modules van een masterprogramma volgt, die samen het equivalent vormen van een complete cursus, krijgt u een korting op de laatste module.
    • Er is geen limiet aan het aantal keren dat een alumnuskorting kan worden gebruikt. We moedigen levenslang leren aan en verwelkomen jou graag weer bij AMS.

    8. Overige bepalingen

    8.1. De bepalingen opgenomen in deze algemene voorwaarden vormen het totaal van alle wederkerig door partijen aangegane verplichtingen.

    8.2. Partijen komen overeen dat als een clausule van deze algemene voorwaarden nietig of zonder voorwerp wordt, zij geacht wordt niet geschreven te zijn en dat zij niet de nietigheid van de andere bepalingen met zich meebrengt. Desgevallend zal AMS de nietige clausule vervangen door een andere clausule die met de oorspronkelijke bedoeling van partijen en de geest van de overeenkomst zal overeenstemmen.

    8.3. De titels van de clausules van de algemene voorwaarden hebben enkel een ordenende functie en in geval van tegenspraak tussen de titels en de inhoud, primeert de inhoud.