Mimilamote
Voorzitterschap AMS Alumni gaat naar een vrouw,…

juni 29, 2018

Voorzitterschap AMS Alumni gaat naar een vrouw, Mimi Lamote

Na 8 jaar voorzitterschap van de Antwerp Management School Alumni geeft Guido Kestens de fakkel door aan Mimi Lamote, CEO van het modelabel Mayerline. Mimi gaat aan de slag vanaf 26 juni.

Met Mimi Lamote neemt er na 8 jaar een vrouw het voorzitterschap waar van de Antwerp Management School Alumni, een van de meest toonaangevende en grote alumni-associaties van België. Mimi is zelf alumna TEW van de Universiteit Antwerpen en AMS-alumna van de opleiding Next Generation Leadership. Zij kent dus het huis en waar de vereniging voor staat. Decaan Paul Matthyssens is opgetogen met deze wissel en liet dat tijdens zijn speech op de proclamaties van de AMS Master Studenten als volgt blijken: “Mimi’s uitgebreide ervaring in diverse functies in verschillende sectoren zal goed van pas komen om de alumniwerking verder te versterken. Daarnaast zal zij als AMS-ambassadeur haar contacten met Belgische en internationale bedrijven ten volle kunnen gebruiken.”

Mimi Lamote: “Met veel enthousiasme neem ik de fakkel van Guido Kestens over. Ik kijk uit naar 2019 om samen met het team van AMS en de alumnivereniging de viering van het 60-jarige bestaan van Antwerp Management School tot een succes te maken.”

Mimi Lamote en Guido Kestens

Levenslang leren is cruciaal

Mimi Lamote, CEO van modebedrijf Mayerline, gaf de kersverse alumni meteen professioneel advies: “Het belang van een solide professioneel netwerk is een belangrijke hefboom voor een succesvolle carrière. Daarnaast vind ik het superbelangrijk dat professionals openstaan voor levenslang leren om wendbaar te blijven temidden de uitdagingen die continue op je afkomen.”
Mimi Lamote heeft een professionele loopbaan uitgebouwd in zowel de profit als non-profit sector. Zo stond ze aan het hoofd van C&A België & Luxemburg en was ze vicepresident bij Grandvision in Nederland, dat onder meer Pearle onder zijn hoede heeft. Daarnaast was ze ook nog COO bij ziekenhuisgroep ZNA. Vandaag leidt ze het Belgische Mayerline, waar ze het modemerk herpositioneert.

25.000 alumni in 90 landen

Decaan Paul Matthyssens bedankte oud-voorzitter Guido Kestens tijdens de proclamaties van de AMS masterstudenten voor zijn gedrevenheid en toewijding: “Onder leiding van Guido en dankzij zijn uitstekende netwerk groeide de alumnivereniging uit tot wat zij nu is: een community van meer dan 25.000 alumni in bijna 90 landen, vertegenwoordigd door 10 actieve alumnigroepen die regelmatig evenementen, vergaderingen en activiteiten organiseren. De tweejaarlijkse uitreiking van de Global Citizen Award groeide dankzij Guido uit tot het meest prestigieuze alumni-event. Als erkenning voor zijn bijdrage de afgelopen jaren verlenen we hem dan ook graag de titel van ere-voorzitter.”

Over Mimi Lamote

Mimi Lamote zit al meer dan 30 jaar in het bedrijfsleven en heeft haar strepen verdiend in diverse sectoren: hoofdzakelijk in de fashion en retail sector, waar ze gewerkt heeft als general manager Belux voor C&A, als CEO van de holding waartoe destijds ook E5 mode behoorde, en als Vice President Europe binnen de groep GrandVision, die brillenketens uitbaat over de ganse wereld, waaronder in België Pearle en Grand Optical.

Daarnaast heeft Mimi ook gewerkt als COO bij ZNA (Ziekenhuisnetwerk Antwerpen) en als Chief Marketing Officer van Beaulieu International Group, die garens, vezels en vloeren produceert en distribueert over de hele wereld.
Mimi is ook in diverse organisaties bestuurder (geweest) van (Fedrus, Proximus, (het vroegere Belgacom), Kinepolis, Comeos (het vroegere Fedis) en het VBO.
Vandaag werkt Mimi Lamote als CEO van het modelabel Mayerline, dat tot Claes Retail Groep behoort.

Antwerp Management School Alumni Netwerk

Het AMS-alumninetwerk telt meer dan 25.000 oud-studenten van AMS, die wonen en werken in bijna negentig landen. De alumnivereniging biedt in samenwerking met de school een actief internationaal platform aan om het netwerk te consulteren en uit te bouwen en op de hoogte te blijven van de nieuwste managementontwikkelingen via tal van activiteiten in binnen- en buitenland. De alumnivereniging dankt haar succes aan de inspanningen van de leden van haar alumniraad en de vele vrijwilligers, allemaal AMS-alumni, die betrokken zijn bij verschillende alumnigroepen en organisatieteams.

Enkele belangrijke evenementen:

• Om de 2 jaar reikt AMS haar Global Citizen Award uit aan een buitengewone en inspirerende persoon die een blijvende impact heeft op onze maatschappij
  • De jaarlijkse zomer- en wintereditie van de After Master Drink
  • Het jaarlijkse AMS-golf tornooi
  • De EMBA-electives
  • Jaarlijkse alumni chapter events over thema’s: leiderschap, publiek management – HR – IT governance – real estate en persoonlijke financiële planning
  • Internationale events in Shanghai, Jakarta and Moskou